Положення
про відділ - Служба у справах дітей
Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області
1. Загальні положення
1.1. Відділ - Служба у справах дітей Попівської сільської ради (далі – Служба у справах дітей) є виконавчим органом Попівської сільської ради, створюється Попівською сільською радою, підзвітна і підконтрольна сільській раді, підпорядкована виконавчому комітету сільської ради, сільському голові, секретарю сільської ради, заступнику сільського голови, відповідно до розподілу обов’язків, а з питань здійснення делегованих повноважень підконтрольне відповідним органам виконавчої влади.
1.2.Служба у справах дітей у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими міжнародними договорами та правовими актами, ратифікованими Верховною Радою України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування» та іншими законами України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, профільних міністерств, рішеннями сільської ради і виконавчого комітету, розпорядженнями сільського голови, даним Положенням і іншими нормативними актами.
1.3. Служба у справах дітей є юридичною особою, утримується за рахунок коштів місцевого бюджету сільської ради без відкриття рахунків у банках, фінансове обслуговування здійснюється відділом бухгалтерського обліку, звітності та господарської діяльності сільської ради.
1.4. Юридична адреса Служби у справах дітей: 41627, Україна, Сумська область, Конотопський район, село Попівка, вулиця Миру, будинок 2.
1.5. Повна назва: відділ - Служба у справах дітей Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області.
Скорочена назва: відділ-Служба у справах дітей Попівської сільської ради.
2. Основні завдання
2.1. Основними завданнями відділ-Служби є забезпечення реалізації державної соціальної політики на відповідній території у сфері соціального захисту дітей, що включає:
2.1.1. реалізація на території об’єднаної громади політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
2.1.2. розроблення і здійснення самостійно або разом із відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
2.1.3. координація зусиль органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;
2.1.4. забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї;
2.1.5. здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;
2.1.6. ведення державної статистики щодо дітей;
2.1.7. ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів;
2.1.8. надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям всіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
2.1.9. улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню;
2.1.10. підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
2.1.11. визначення пріоритетних напрямів поліпшення на території сільської ради становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
3. Функції
3.1.Служба у справах дітей відповідно до покладених на неї завдань виконує такі функції:
3.1.1. організовує розроблення і здійснення на території громади заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, запобігання вчиненню дітьми правопорушень; 3.1.2. надає організаціям, підприємствам та установам усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень; 3.1.3. оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, сприяє усиновленню; 3.1.4. подає пропозиції до проектів регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей; 3.1.5. забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень; 3.1.6. здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних виховних установах Державної кримінально-виконавчої служби, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім'ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім'ях;3.1.7 разом з відповідними структурними підрозділами виконавчої влади, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини і умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає і поширює міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів; 3.1.8. надає організаційну і методичну допомогу притулкам для дітей, центрам соціально-психологічної реабілітації дітей, соціально-реабілітаційним центрам (дитячі містечка), здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю; 3.1.9. організовує і проводить разом з іншими відділами сільської ради, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;3.1.10. розробляє і подає на розгляд ради пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності, а також утримання підпорядкованих їй закладів соціального захисту для дітей; 3.1.11. веде облік дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок); 3.1.12. надає потенційним усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку в службі, і видає направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною; 3.1.13. готує акт обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника; 3.1.14. проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім'ях опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування; 3.1.15. готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім'ях та дитячих будинках сімейного типу; 3.1.16. бере участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та закладів соціального захисту для дітей у сім'ї усиновлювачів, опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей; 3.1.17. готує та подає в установленому порядку статистичну звітність; 3.1.18. розглядає в установленому порядку звернення громадян; 3.1.19. розглядає звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років; 3.1.20. проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через засоби масової інформації; 3.1.21. здійснює організацію обліку дітей та підлітків шкільного віку та контроль за веденням обліку учнів закладами освіти;3.1.22. представляє у межах своєї компетенції права дитини в суді;3.1.23. здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.
3.2. При здійсненні повноважень Служба у справах дітей зобов’язана:
3.2.1. забезпечити дотримання конституційних прав та свобод людини і громадянина, які закріплені в Конституції та законодавстві України та Регламенті Попівської сільської ради.
3.2.2. забезпечити виконання вимог діючого законодавства України щодо конфіденційності інформації відносно особи.
3.2.3. не допускати в своїй діяльності порушення вимог антикорупційного законодавства.
3.3. Служба у справах дітей має право:
3.3.1. одержувати безкоштовно в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали, статистичні дані від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб з питань, що стосуються діяльності.
3.3.2. залучати у встановленому порядку вчених, фахівців, спеціалістів органів виконавчої влади (за погодженням з їх керівниками), підприємств, установ, організацій, представників інститутів громадянського суспільства до розгляду питань, що належать до компетенції.
3.3.3. представляти Попівську сільську раду в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування з питань, що належать до компетенції служби.
3.3.4. брати участь у нарадах, семінарах, симпозіумах, конгресах, конференціях, конкурсах, виставках, у роботі консультативних, дорадчих та інших допоміжних органах для сприяння здійсненню покладених на відділ-Службу завдань.
3.3.5. утворювати робочі групи та брати участь у їх роботі з питань, віднесених до компетенції Служби у справах дітей.
3.3.6. скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до повноважень Служби у справах дітей.
3.3.7. вносити сільському голові пропозиції з питань організації роботи Служби у справах дітей.
3.3.8. брати участь у розробленні пропозицій щодо підготовки кадрів.
4. Структура Служби у справах дітей
4.1. Штатний розпис Служби у справах дітей затверджується у межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників, затверджених рішенням сільської ради.
4.2. Працівники Служби у справах дітей - посадові особи місцевого самоврядування, відповідно до вимог чинного законодавства України призначаються на посаду і звільняються з посади розпорядженням Попівського сільського голови на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою чинним законодавством.
4.3. Працівники Служби у справах дітей, які не є посадовими особами місцевого самоврядування, призначаються та звільняються розпорядженням сільського голови.
5. Керівництво Служби у справах дітей
5.1. Службу у справах дітей очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Попівським сільським головою, на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.
5.2. Начальник Служби у справах дітей:
5.2.1. здійснює керівництво діяльністю Служби у справах дітей;
5.2.2. несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни;
5.2.3. затверджує посадові інструкції працівників Служби у справах дітей та визначає ступінь їх відповідальності;
5.2.4. надає пропозиції сільському голові щодо заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, призначення на посаду і звільнення з посади посадових осіб Служби у справах дітей;
5.2.5. звітує про роботу Служби у справах дітей не менше одного разу на рік або на вимогу сільського голови у будь-який час;
5.2.6. вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях виконкому питань, що належать до компетенції Служби у справах дітей, розробляє проекти відповідних рішень виконавчого комітету та сільської ради;
5.2.7. проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Служби у справах дітей;
5.2.8. забезпечує дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
5.2.9. забезпечує в межах своїх повноважень збереження інформації з обмеженим доступом;
5.2.10. здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до діючого законодавства.
5.3.Працівники Служби у справах дітей діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, що затверджуються начальником.
6. Заключні положення
6.1.Ліквідація і реорганізація Служби у справах дітей здійснюється за рішенням Попівської сільської ради у встановленому законом порядку.
6.2. Зміни і доповнення до цього положення вносяться за пропозицією начальника Служби у справах дітей та затверджуються на сесії Попівської сільської ради.