ПОЛОЖЕННЯ ПРО УПРАВЛІННЯ ФІНАНСІВ ТА ЕКОНОМІКИ
ПОПІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ 
КОНОТОПСЬКОГО РАЙОНУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

1. Управління фінансів та економіки Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області (далі - Управління) утворюється Попівською сільською радою Конотопського району Сумської області (далі – сільська рада), є її виконавчим органом і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на Управління завдань.

2. Управління є підзвітним і підконтрольним сільській раді, підпорядкованим її виконавчому комітету та сільському голові.

3. Повна назва Управління – Управління фінансів та економіки Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області.

Скорочена назва Управління - Управління фінансів та економіки Попівської сільської ради.

4. Управління у своїй діяльності керується Конституцією, кодексами і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями обласної та сільської рад, Регламентом сільської ради, розпорядженнями сільського голови, наказами керівника Управління, прийнятими у межах його компетенції, іншими нормативно-правовими актами  та цим Положенням.

5. Основними завданнями Управління є:

1) забезпечення реалізації державної бюджетної політики на території сільської ради;

2) забезпечення державної політики економічного і соціального розвитку;

3) забезпечення державної цінової, промислової та регіональної політики, у сфері інвестиційної діяльності, торгівлі, побутових послуг та з питань розвитку підприємництва;

4) забезпечення державної регуляторної політики;

5) розроблення в установленому порядку проєкту бюджету Попівської сільської територіальної громади (далі – бюджет громади);

6) підготовка розрахунків до проєкту бюджету громади та прогнозу на наступні за плановим два бюджетні періоди і подання таких документів на розгляд виконавчому комітету сільської ради;

7) забезпечення ефективного і цільового використання відповідних бюджетних коштів;

8) розроблення пропозицій з удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат;

9) проведення разом із іншими структурними підрозділами аналізу фінансово-економічного стану територіальної громади, перспектив її подальшого розвитку;

10) здійснення загальної організації та управління бюджету громади, координація в межах своїх повноважень діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету громади;

11) здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства щодо бюджету громади на всіх стадіях бюджетного процесу.

6. Управління відповідно до покладених на нього завдань:

1) організовує в межах повноважень виконання Конституції, кодексів і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерств, розпоряджень і доручень сільського голови, наказів структурного підрозділу з питань фінансів Сумської обласної державної адміністрації, інших нормативно-правових актів та здійснює контроль за їх реалізацією;

2) забезпечує в межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

3) надає адміністративні послуги відповідно до законодавства;

4) готує пропозиції щодо фінансового забезпечення заходів соціально -економічного розвитку в межах територіальної громади;

5) готує проєкт рішення щодо встановлення ставок місцевих податків і зборів, пільг по них з дотриманням порядку, передбаченого законодавством щодо засад державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;

6) аналізує соціально-економічні показники розвитку територіальної громади та враховує їх під час складання проєкту бюджету громади;

7) вносить пропозиції щодо проєкту бюджету громади;

8) розробляє проєкт програми економічного і соціального розвитку територіальної громади, інших цільових програм, здійснює моніторинг та звітує про їх виконання;

9) бере участь у:

підготовці пропозицій до інших проєктів місцевих програм соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади;

підготовці заходів щодо регіонального розвитку;

погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими виконавчими органами сільської ради;

розробленні проєктів розпоряджень сільського голови, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші виконавчі виконавчі органи сільської ради;

підготовці звітів сільського голови для розгляду їх на сесії сільської ради;

підготовці балансу фінансових ресурсів територіальної громади;

10) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;

11) розробляє і доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів;

12) визначає порядок та строки розроблення бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів;

13) проводить під час складання і розгляду проєкту бюджету громади аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, щодо відповідності такого проєкту меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів;

14) приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозиції щодо проєкту бюджету громади перед його поданням на розгляд виконавчому комітету сільської ради;

15) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання сільському голові;

16) організовує роботу з підготовки проєкту бюджету громади, визначає за розпорядженням керівництва сільської ради порядок і строки подання структурними підрозділами, виконавчими органами матеріалів для підготовки проєкту бюджету громади;

складає проєкт бюджету громади та прогноз на наступні за плановим два бюджетні періоди;

17) складає і затверджує тимчасові та річні розписи бюджету громади, вносить в установленому порядку зміни до них, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність таких розписів встановленим бюджетним призначенням;

18) складає і затверджує паспорти бюджетних програм, виконання яких безпосередньо забезпечує Управління та  погоджує проєкти паспортів бюджетних програм інших головних розпорядників коштів бюджету громади;

19) здійснює фінансування видатків із бюджету громади, забезпечує розрахунки між бюджетом громади та іншими бюджетами в установленому порядку згідно законодавства;

20) перевіряє правильність складання і затвердження кошторисів та планів використання коштів установами і організаціями, які фінансуються з бюджету громади;

 21) здійснює за участю органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, прогнозування та аналіз стану надходження доходів до бюджету громади;

22) організовує виконання бюджету громади, забезпечує разом із іншими структурними підрозділами, виконавчими органами, територіальними органами податкової та казначейської служб надходження доходів та вжиття заходів до ефективного витрачання бюджетних коштів;

23) готує зведені планові та звітні показники по мережі, штатах і контингентах та подає структурному підрозділу з питань фінансів Сумської обласної державної адміністрації;

24) забезпечує захист фінансових інтересів держави;

25) готує і подає сільській раді офіційні висновки про перевиконання (недовиконання) дохідної частини загального фонду бюджету громади для прийняття рішення про внесення змін до такого бюджету, а також про обсяг залишку коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів бюджету громади;

26) проводить моніторинг змін, що вносяться до бюджету громади;

27) за рішенням сільської ради здійснює на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів бюджету громади на вкладних (депозитних) рахунках банків;

28) аналізує бюджетну і фінансову звітність про виконання бюджету громади та інші фінансові звіти, подані територіальним органом казначейської служби;

29) інформує  сільського  голову  про  стан  виконання  бюджету громади за

кожний звітний період та подає на розгляд річний і квартальний звіти про виконання бюджету громади;

30) розглядає звернення щодо виділення коштів з резервного фонду бюджету громади та готує пропозиції щодо прийняття відповідних рішень;

31) проводить на основі статистичної, фінансової та бюджетної звітностей прогнозні розрахунки аналізу економічного і фінансового стану галузей економіки територіальної громади, готує пропозиції щодо визначення додаткових джерел фінансових ресурсів;

32) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ і організацій;

33) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідної сільської ради;

34) готує (бере участь у підготовці) у межах своїх повноважень проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп;

35) готує документи на отримання у порядку, визначеному законодавством, позики на покриття тимчасових касових розривів бюджету громади, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку;

36) проводить експертизу місцевих програм стосовно забезпеченості їх фінансовими ресурсами;

37) застосовує попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства;

38) приймає рішення про застосування заходів впливу до учасників бюджетного процесу за порушення бюджетного законодавства, визначених Бюджетним кодексом України, у межах установлених повноважень на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акту ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема щодо:

зупинення операцій з бюджетними коштами;

призупинення бюджетних асигнувань;

зменшення бюджетних асигнувань;

повернення бюджетних коштів до бюджету громади;

безспірне вилучення коштів з бюджету громади;

 39) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є;

40) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці та пожежної безпеки;

41) організовує роботу з укомплектування, зберігання, ведення обліку та використання архівних документів;

42) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

43) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);

44) забезпечує захист персональних даних;

45) забезпечує створення належних виробничих та соціально-побутових умов для працівників Управління;

46) здійснює галузеві та інші передбачені законодавством повноваження.

7. Управління для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:

1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших виконавчих органів, структурних підрозділів сільської ради, територіальних органів податкової та казначейської служб, підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на Управління завдань;

2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні та розгляді питань, що належать до компетенції Управління спеціалістів, фахівців інших виконавчих органів, структурних підрозділів сільської ради, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);

3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи сільської ради у відповідному напрямку;

4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;

5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до компетенції Управління.

8. Управління в установленому законодавством порядку та у межах своїх повноважень взаємодіє з апаратом сільської ради, іншими виконавчими органами та структурними підрозділами сільської ради, іншими органами місцевого самоврядування та виконавчої влади, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

9. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади сільським головою згідно із законодавством про службу в органах місцевого самоврядування.

10.Начальник Управління має заступника начальника управління-начальника відділу, який виконує його обов`язки на період відсутності.

11. Начальник Управління:

1) здійснює керівництво Управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в Управлінні;

2) подає на розгляд сільської ради Положення про Управління та зміни до нього;

3) затверджує положення про структурні підрозділи Управління, посадові інструкції працівників Управління та розподіляє обов’язки між ними;

4) планує роботу Управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи сільської ради;

5) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Управління;

6) звітує перед сільським головою про виконання покладених на Управління завдань та затверджених планів роботи;

7) бере участь у засіданнях сільської ради;

8) представляє інтереси Управління у відносинах з іншими виконавчими органами та структурними підрозділами, міністерствами, іншими органами місцевого самоврядування та виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями;

9) видає у межах своїх повноважень накази, організовує здійснення контролю за їх виконанням;

10) подає на затвердження сільському голові проєкти кошторису та штатного розпису Управління в межах визначеної загальної чисельності та фонду оплати праці працівників;

11) розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису Управління;

12) затверджує розпис доходів, видатків, кредитування і фінансування бюджету громади на рік та тимчасовий розпис бюджету громади на відповідний період, забезпечує відповідність розпису бюджету громади встановленим бюджетним призначенням;

13) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб Управління;

14) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Управління;

15) забезпечує дотримання працівниками Управління правил внутрішнього службового і трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

16) здійснює інші повноваження, визначенні законодавством.

12. Накази начальника Управління, що суперечать Конституції, кодексам та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади можуть бути скасовані сільським головою.

13. Управління утримується за рахунок коштів бюджету громади, якщо інше не передбачено законодавством.

14. Загальна чисельність та фонд оплати праці працівників Управління визначається в межах відповідних бюджетних призначень у встановленому законодавством порядку.

15. Штатний розпис та кошторис Управління затверджує сільський голова в установленому законодавством порядку.

16. Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.

17. Рішення щодо реорганізації, ліквідації Управління, затвердження складу комісії з припинення діяльності Управління приймається сільською радою.