СТАТУТ
комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр»
Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області
(Нова редакція)
РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1 «Інклюзивно-ресурсний центр» Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області (далі – Центр) є комунальною установою і знаходиться у комунальній власності Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області.
1.2. Повне найменування: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області.
1.3. Скорочене найменування: КУ ІРЦ Попівської сільської ради.
1.4. Юридична адреса Центру: вулиця Гуденка 2, село Попівка, Конотопський район, Сумська область, Україна, 41627.
1.5. Адреса місця знаходження: вулиця Михайла Сусло 21-А,місто Конотоп, Конотопський район,Сумська область,Україна, 41600.
1.6. Центр створений рішенням Конотопської районної ради від 08.08.2018 року (двадцять шоста сесія сьомого скликання), рішення Конотопської районної ради від 21.10.2020 року « Про зміну назви комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Конотопської районної ради Сумської області» (сорок перша сесія сьоме скликання) та рішення Конотопської районної ради від 21.10.2020 року «Про безоплатну передачу майна, що перебуває на балансі відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації та закріплене за комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» Конотопської районної ради Сумської області, зі спільної власності територіальних громад сіл, селища Конотопського району до комунальної власності Попівської сільської ради».
1.7. Засновником Центру є Попівська сільська рада (далі – Засновник), уповноваженим органом управління є відділ освіти Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області(далі – Уповноважений орган управління). Структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації здійснює координацію діяльності Центру, контроль за дотриманням ним актів законодавства.
Засновник здійснює фінансування Центру, її матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
1.8. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017р. №545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» (зі змінами), а також іншими нормативно-правовими документами, у тому числі рішеннями Засновника, Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації та цим Статутом.
1.9. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
1.10. Територією обслуговування Центру є Попівська, Дубов’язівська та Бочечківська територіальні громади.
1.11. За відсутності інклюзивно-ресурсного центру в іншій територіальній громаді (районі, місті) за місцем проживання (навчання) дитини батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до Центру.
У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або об’єднаних територіальних громад Центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня звернення за допомогою чи супроводженням інформує про них Засновника та структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
1.12. Центр повинен мати приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.
1.13. Взаємовідносини між Центром та юридичними і фізичними особами визначаються відповідними угодами.
ІІ. Мета та завдання Центру
2.1. Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти, у тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі – комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2.2. Основними завданнями Центру є:
2.2.1. проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами Центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
2.2.2. надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги;
2.2.3. участь педагогічних працівників Центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних консиліумах спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
2.2.4. ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в Центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
2.2.5. ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, за їх згодою;
2.2.6. надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання;
2.2.7. надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
2.2.8. консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів;
2.2.9. надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
2.2.10. моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, у яких вони здобувають освіту;
2.2.11. організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
2.2.12. взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;
2.2.13. підготовка звітної інформації про результати діяльності Центру для Засновника, структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, а також аналітичної інформації для обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
2.3. Центр не може виконувати завдання, не передбачені цим Статутом та іншими актами законодавства.
IІІ. Права та обов’язки Центру
3.1. Центр має право:
3.1.1. звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань;
3.1.2. укладати угоди з підприємствами, установами,закладами, організаціями, незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства;
3.1.3. здійснювати міжнародне співробітництво відповідно до законодавства;
3.1.4. залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх завдань у визначеному законодавством порядку;
3.1.5. здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству;
3.1.6. здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення роботи Центру.
3.2. З метою якісного виконання покладених завдань Центр зобов’язаний:
3.2.1. у разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції України;
3.2.2. вносити Засновнику, Уповноваженому органу управління, структурному підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації та обласному ресурсному центру підтримки інклюзивної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності Центру;
3.2.3. залучати, у разі потреби, додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів;
3.2.4. створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки.
ІV. Організація проведення комплексної оцінки
4.1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор Центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:
документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
свідоцтва про народження дитини;
індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
форми первинної облікової документації № 112/0 «Історія розвитку дитини», затвердженої Міністерством охорони здоров’я України, у разі потреби довідки від психіатра.
4.2. Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі – заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
4.3. У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або повну загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
документи щодо додаткових обстежень дитини;
копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
4.4. У разі, коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалися психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги, до Центру подаються:
попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
4.5. Фахівці Центру можуть проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
4.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці Центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
4.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
4.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями Центру індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку дитини;
оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
оцінка когнітивної сфери дитини;
оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
оцінка освітньої діяльності дитини.
4.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження дитини.
4.10. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.11. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.12. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильності до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.14. У разі потреби фахівці Центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
4.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в Центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в Центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».
4.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
4.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, у якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, заклад освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців Центру, які проводили оцінку.
4.18. Фахівці Центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних,корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
4.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
4.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.
4.21. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в Центрі (сканована копія такого висновку).
4.22. У разі встановлення фахівцями Центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складання для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
4.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до Центру за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
4.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями Центру проводиться у разі:
переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти;
переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми;
визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають повну загальну середню освіту.
4.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації для проведення повторної комплексної оцінки обласним психолого-педагогічним консиліумом (далі – консиліум).
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
4.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами, залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
4.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають повну загальну середню освіту.
V. Організація психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами
5.1. Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Психолого-педагогічні послуги –це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями Центру.
Корекційно-розвиткові послуги – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
5.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти;
розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
За результатами комплексної оцінки фахівці Центру:
визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю – з урахуванням індивідуальної програми реабілітації), та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;
надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо);
надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти і не отримують відповідної допомоги.
VІ. Управління Центром
6.1. Управління Центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.
6.2. Засновник:
6.2.1. приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію Центру;
6.2.2. затверджує Статут Центру за погодженням із структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації;
6.2.3. організовує проведення конкурсу на зайняття посади директора Центру та педагогічних працівників Центру;
6.2.4. призначає на посаду за результатами конкурсу за трудовим договором (контрактом)та звільняє з посади директора Центру за погодженням із структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації;
6.2.5. затверджує штатний розпис, кошторис, графік роботи;
6.2.6. забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру;
6.2.7. залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг шляхом укладання цивільно-правових угод відповідно до запитів Центру;
6.2.8. здійснює фінансове, матеріально-технічне забезпечення Центру та організації інклюзивного навчання;
6.2.9. заслуховує звіт про діяльність Центру.
6.3. Уповноважений орган управління:
6.3.1. є головним розпорядником коштів Центру;
6.3.2. проводить моніторинг виконання рекомендацій Центру підпорядкованими йому закладами освіти;
6.3.3.здійснює інші повноваження, визначені законодавством.
6.4. Безпосереднє керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади Засновником за погодженням із структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
Положення про конкурс на посаду директора Центру затверджує Засновник на підставі примірного положення, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
На посаду директора Центру призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія») або «Психологія» («Практична психологія») та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.
6.5. Права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови праці визначаються контрактом.
6.6. Директор Центру:
6.6.1. планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців Центру;
6.6.2. призначає на посади фахівців Центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства;
6.6.3. встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат, передбачених колективним договором та законодавством, вживає заходи дисциплінарного характеру;
6.6.4. створює належні умови для продуктивної праці фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
6.6.5. розпоряджається за погодженням із Засновником в установленому порядку майном Центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів Центру;
6.6.6. забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру;
6.6.7. представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
6.6.8. подає Засновнику, структурному підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, обласному ресурсному центру підтримки інклюзивної освіти річний звіт про діяльність Центру;
6.6.9. подає на затвердження Засновнику, за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсного центру Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, проєкти змін до Статуту;
6.6.10. здійснює інші повноваження та вирішує інші питання діяльності Центру у відповідності із законодавством.
VІІ. Кадрове забезпечення
7.1. Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог, а також медична сестра, бухгалтер та господарсько-обслуговуючий персонал.
7.2. На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які мають вищу освіту за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» за спеціалізацією учитель-логопед, учитель-дефектолог, учитель-реабілітолог, практичний психолог та мають стаж роботи за фахом не менше трьох років.
7.3. Засновник затверджує Положення про конкурс на посади педагогічних працівників Центру на підставі примірного положення, затвердженого Міністерством освіти і науки України, та організовує проведення конкурсу на посади педагогічних працівників Центру.
7.4. Обов’язки фахівців Центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
Трудові відносини в Центрі регулюються чинним законодавством України про працю, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, а також прийнятими відповідно до них правилами внутрішнього трудового розпорядку та посадовими інструкціями.
7.5. На педагогічних працівників Центру поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
7.6. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників Центру –
40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців Центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці Центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощо.
7.7. Кількісний склад фахівців Центру визначається з урахуванням потреб Попівської територіальної громади, територіальних особливостей, кількості дітей з особливими потребами.
У разі потреби Центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.
7.8. Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у Центрі вводяться такі посади:
вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення,
або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення;
вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку;
практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів;
вчителя-реабілітолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
7.9. За наявності автотранспортних засобів (автобуса) вводиться посада водія.
VІІІ. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
8.1. Майно, закріплене за Центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачене законодавством.
8.2. Фінансування Центру здійснюється Засновником відповідно до законодавства.
8.3. Кошторис та штатний розпис Центру затверджується Засновником.
8.4. Оплата праці та матеріальне стимулювання працівників Центру здійснюється відповідно до чинного законодавства в межах затверджених видатків на оплату праці.
8.5. Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку визначається чинним законодавством.
8.6. Фінансово-господарська діяльність Центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
8.7. Джерелами фінансування Центру є кошти Засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
8.8. Доходи Центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом та нормативними документами. Забороняється розподіляти отримані доходи або їх частини для розподілу між Засновником, Уповноваженим органом управління, працівниками Центру (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску).
8.9. Керівництво Центру несе відповідальність перед Засновником та іншими органами за достовірність, своєчасність подання статистичної та іншої звітності.
ІХ. Повноваження трудового колективу
9.1. Трудовий колектив Центру складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із Центром.
9.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру регулюються колективним договором.
9.3. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Центру та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
9.4. Працівники Центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно із законодавством.
Х. Припинення діяльності Центру
10.1. Діяльність Центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства.
10.2. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Центру приймається Засновником.
10.3. У разі припинення діяльності Центру(у результаті його ліквідації, злиття, приєднання, поділу, перетворення) активи Центру за рішенням Засновника передаються одній або кільком організаціям відповідного виду в межах комунальної власності.
10.4. У разі реорганізації Центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником. Зміна Засновника не передбачає припинення безстрокового трудового договору з педагогічними працівниками Центру та проведення Конкурсу.
10.5. Ліквідація Центру проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною рішенням суду.
10.6. Центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
ХІ. Внесення змін і доповнень
11.1. Зміни та доповнення до цього Статуту, у разі потреби, вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.
ХІІ. Прикінцеві положення
12.1. З питань, що не врегульовані цим Статутом, Центр керується чинним законодавством України.
Секретар ради Валентина МАЛІГОН
ПОЛОЖЕННЯ
про проведення конкурсу на посаду директора та педагогічних працівників комунальної установи
«Інклюзивно-ресурсний центр» Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області
( Далі – Положення)
1.Це Положення визначає механізм проведення конкурсу на посаду директора та педагогічних працівників комунальної установи «Інклюзивно-ресурсного центру» Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області (далі – КУ ІРЦ Попівської сільської ради).
2.Директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсного центру» Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області (далі – КУ ІРЦ Попівської сільської ради) призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі засновником та уповноваженим органом відділом освіти Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області (далі – відділ освіти) за погодженням Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації. Педагогічні працівники комунальної установи «Інклюзивно-ресурсного центру» Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області (далі – КУ ІРЦ Попівської сільської ради) призначаються на посади директором КУ ІРЦ Попівської сільської ради на конкурсній основі.
3.Конкурс повинен проводитися з дотриманням принципів:
- законності;
- прозорості;
- забезпечення рівного доступу;
- недискримінації;
- доброчесності;
- надійності та відповідності методів оцінювання.
4.Конкурс проводиться поетапно:
- прийняття рішення про оголошення, конкурсу та затвердження складу конкурсної комісії;
- оприлюднення оголошення про проведення конкурсного відбору в офіційних засобах масової інформації відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
- прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсному відборі;
- попередній розгляд поданих документів на відповідність встановленим законодавством вимогам;
- проведення іспиту та визначення його результатів;
- проведення співбесіди та визначення її результатів;
- визначення переможця конкурсного відбору;
- оприлюднення результатів конкурсу.
5.Конкурс оголошується та проводиться засновником або уповноваженим ним органом управління відділом освіти Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області.
6.Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється в місцевих засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті відділу освіти; не пізніше ніж за один місяць до початку проведення конкурсного відбору.
7.Оголошення про проведення конкурсу повинне містити:
- найменування і місцезнаходження КУ ІРЦ Попівської сільської ради;
- найменування посади та умови оплати праці;
- кваліфікаційні вимоги до претендентів на посаду (далі - претенденти);
- перелік документів, які необхідно подати для участі в конкурсному відборі, та строк їх подання;
- дату, місце та етапи проведення конкурсного відбору;
- прізвище, ім’я, по батькові, номер телефону та адресу електронної пошти особи, яка надає додаткову інформацію про проведення конкурсного відбору.
В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить законодавству.
8.Строк подання документів для участі в конкурсі не може становити менше 20 та більше 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
9.Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, подає (особисто або поштою) такі документи:
- копію паспорта громадянина України;
- письмову заяву про участь у конкурсі, до якої додається резюме у довільній формі;
- копію трудової книжки;
- копію (копії) документа (документів) про освіту із додатками, присвоєння вченого звання, присудження наукового ступеня;
- письмову згоду на збір та обробку персональних даних.
Особа, яка бажає взяти участь у конкурсному відборі, має право додати до заяви про участь у конкурс і інші документи, непередбачені в оголошенні про проведення конкурсу.
10.Прийом та реєстрація документів від претендентів здійснюється відділом освіти.
11.У разі надсилання документів поштою, датою подання документів вважається дата, зазначена на поштовому штемпелі.
12.У разі невідповідності поданих документів встановленим вимогам, претенденти до конкурсного відбору не допускаються, про що їм повідомляється відділом освіти.
13.Документи, подані після закінчення встановленого строку, не розглядаються та повертаються особам, які їх подали.
14.Усі претенденти, які своєчасно подали документи для участі у конкурсі, повідомляються відділом освіти про прийняте рішення щодо їх кандидатур не пізніше, ніж протягом десяти календарних днів з дати закінчення строку подання документів.
15.Для проведення конкурсу на посаду директора та педагогічних працівників відділом освіти утворюється конкурсна комісія, до складу якої входить не менше 5 осіб.
Головою конкурсної комісії на посаду директора може бути заступник голови сільської ради.
До складу конкурсної комісії на посаду директора також входять начальник відділу освіти, керівники закладів дошкільної та загальної середньої освіти.
Головою конкурсної комісії на посаду педагогічних працівників може бути начальник відділу освіти.
До складу конкурсної комісії на посаду педагогічних працівників також входять, директор інклюзивно-ресурсного центру, керівники закладів дошкільної та загальної середньої освіти.
До участі у роботі конкурсної комісії можуть бути залучені завідувач та методисти центру підтримки інклюзивної освіти, педагогічні працівники інклюзивно-ресурсних центрів, працівники закладів охорони здоров’я, закладів (установ) соціального захисту та представники громадськості.
16.Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Рішення комісії приймається більшістю голосів, присутніх на засіданні.
17.Конкурс передбачає складання кваліфікаційного іспиту та проведення співбесіди. Кваліфікаційний іспит може проводитися за напрямами:
- знання законодавства у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами;
- знання основ спеціальної педагогіки;
- знання основ управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру.
Орієнтовний перелік питань для проведення кваліфікаційного іспиту на посаду директора та педагогічних працівників комунальної установи «Інклюзивно-ресурсного центру» Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області (додаток 1 Положення).
18.Іспит складається з 6 питань по 2 питання за напрямами, визначеними у пункті 17 цього Положення.
19.Загальний час для проведення іспиту повинен становити не більш як 1 година 20 хвилин.
20.Для визначення результатів іспиту рекомендується використовувати таку систему:
- 2 бали виставляються кандидатам, які в повному обсязі розкрили суть питання;
- 1 бал виставляється кандидатам, які розкрили питання фрагментарно;
- 0 балів виставляється кандидатам, які не відповіли на питання.
21.Члени конкурсної комісії визначають результати письмового іспиту згідно з пунктом 20 цього Положення.
22.Кандидати, які за результатами іспиту набрали 6 балів, допускаються до співбесіди.
23.Співбесіда проводиться з метою оцінки відповідності досвіду, досягнень, компетенції, особистих якостей вимогам до професійної компетентності кандидата та до відповідних посадових обов’язків.
Під час співбесіди не ставляться запитання щодо політичних поглядів, релігії, етнічного походження, матеріального становища, соціального походження або питання, які можуть бути розцінені як дискримінаційні.
Перелік вимог, відповідно до яких проводиться співбесіда, визначається конкурсною комісією згідно з умовами проведення конкурсу.
24.Для оцінювання кожної окремої вимоги до професійної компетентності на співбесіді може використовуватись така система:
- 2 бали виставляються кандидатам, які відповідають вимогам;
- 1 бал виставляється кандидатам, які не повною мірою відповідають вимогам;
- 0 балів виставляється кандидатам, які не відповідають вимогам.
25.Визначення результатів співбесіди здійснюється кожним членом конкурсної комісії індивідуально та фіксується у відомості про результати співбесіди (додаток 2 Положення).
26.Визначення остаточних результатів конкурсу здійснюється у балах як середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок.
27.Підсумковий рейтинг кандидатів визначається шляхом додавання середніх оцінок, проставлених членами конкурсної комісії у зведеній відомості середніх оцінок за кожну окрему вимогу до професійної компетентності, та іспиту на знання законодавства (додаток 3 Положення).
28.Сума таких оцінок є підсумковим рейтингом кандидата, за допомогою якого визначається переможець конкурсу (додаток 4 Положення).
29.Якщо два і більше кандидатів мають однаковий загальний рейтинг, переможець конкурсу визначається шляхом відкритого голосування членів Комісії після обговорення професійної компетентності (досвід роботи за фахом, досягнення в професійній діяльності та інше) таких кандидатів.
30.Конкурсна комісія протягом одного робочого дня після завершення співбесіди надає претендентам та засновнику висновок щодо результатів конкурсного відбору.
31.Кожен претендент може надати обґрунтовані заперечення щодо висновку конкурсної комісії до Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, але не пізніше ніж через три робочі дні з дати його отримання.
32.Після отримання висновку засновник або відділ освіти надсилає документи до Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації для погодження претендента на посаду директора КУ ІРЦ Попівської сільської ради та рекомендує засновнику укласти з ним контракт. У разі відповідності вимогам законодавства щодо освітнього рівня, відповідного стажу роботи претендента та відсутності заперечень від інших претендентів, Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації упродовж 10 днів з моменту отримання висновку від відділу освіти погоджує претендента.
33.За умови відсутності заперечень від інших претендентів на посаду педагогічних працівників директор інклюзивно-ресурсного центру призначає на посаду педагогічних працівників відповідно до вимог законодавства про працю.
34.Конкурсний відбір визнається таким, що не відбувся якщо:
- відсутні заяви про участь у конкурсі;
- жоден з претендентів не пройшов конкурсний відбір;
- конкурсною комісією не визначено претендента.
34.Якщо конкурсний відбір не відбувся, протягом одного місяця оголошується повторний конкурс.
35.Результати конкурсного відбору оприлюднюються в місцевих засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті відділу освіти не пізніше ніж через 45 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
Секретар ради Валентина МАЛІГОН
ЦІЛІ ДІЯЛЬНОСТІ КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ»
ПОПІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ КОНОТОПСЬКОГО РАЙОНУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Відповідно до Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області , розділ 2 п. 2.1 метою діяльності є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.
УМОВИ МАТЕРІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИРЕКТОРА КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ» ПОПІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ КОНОТОПСЬКОГО РАЙОНУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
За виконання обов'язків, передбачених цим контрактом, Директору нараховується заробітна плата за рахунок бюджетних асигнувань в межах фонду оплати праці, затвердженого кошторисом доходів та видатків закладу на відповідний рік, виходячи з установлених Директору:
а) посадового окладу, визначеного відповідно до тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів;
б) виплати за вислугу років щомісячно згідно з педагогічним стажем;
в) надбавки педагогічному працівнику;
г) надбавок у розмірі до 50 відсотків посадового окладу: за високі досягнення у праці, за виконання особливо важливої роботи, за складність, напруженість у роботі;
д) премії в межах фонду заробітної плати.
У разі несвоєчасного виконання завдань, визначених контрактом, погіршення якості роботи надбавки скасовуються або зменшуються згідно наказу начальника відділу освіти Конотопської райдержадміністрації.
Директору надається щорічна оплачувана відпустка тривалістю 56 календарних днів та додаткова відпустка за особливий характер праці, тривалістю 3 дні. Оплата відпустки проводиться за фактично відпрацьований час, виходячи з його середньоденного заробітку, обчисленого у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Одночасно з наданням відпустки Директору надається матеріальна допомога на оздоровлення у розмірі не менше його посадового окладу.
Директор визначає час і порядок використання своєї щорічної відпустки (час початку та закінчення, поділу її на частини, тощо) за погодженням із Засновником.
Звіт
про надходження та використання коштів загального фонду
за І квартал 2021 року
Звіт(2)
про надходження та використання коштів загального фонду
за І квартал 2021 року