МЕДИКАМ СУМЩИНИ НАРАХОВАНО ДОПОМОГИ ЗА МАЙЖЕ 2 ТИСЯЧ ДНІВ ЛІКУВАННЯ ПРОФХВОРОБИ НА COVID-19 НА СУМУ ПОНАД 930 ТИСЯЧ ГРИВЕНЬ

 За час лікування гострого професійного захворювання на COVID-19 медичним та іншим працівникам закладів охорони здоров’я, які інфікувались під час виконання посадових обов’язків, Фонд соціального страхування України надає допомогу по тимчасовій втраті працездатності у розмірі 100% середнього доходу незалежно від тривалості стажу.

З початку пандемії управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області прийняло на фінансування такі листки непрацездатності на загальну суму 931,6 тисяч гривень, на оплачуваних за кошти Фонду лікарняних працівники закладів охорони здоров’я провели майже 2 тисяч днів.

Загалом в Україні з початку пандемії ФССУ прийняв на фінансування такі листки непрацездатності на загальну суму майже 60 мільйонів гривень, на оплачуваних за кошти Фонду лікарняних працівники закладів охорони здоров’я провели понад 150 тисяч днів.

Найбільша кількість допомог по тимчасовій непрацездатності за час лікування професійного захворювання на COVID-19 нарахована на Київщині і в місті Києві – тут лікарі, медсестри, медбрати і інші працівники охорони здоров’я провели на відповідних лікарняних 15,7 тис. днів і 14,9 тис. днів відповідно. Сума компенсацій склала 6,7 млн грн у Київській області і 6,8 млн грн у столиці. Найменша кількість допомог – на Луганщині (322 дні на суму 182 тис. грн).

Нагадаємо, гостре професійне захворювання медичних і інших працівників на COVID-19 вважається нещасним випадком на виробництві та передбачає розширений перелік страхових гарантій від Фонду соціального страхування України. Так, окрім компенсації втраченого доходу за час лікування від коронавірусної хвороби, Фонд фінансує для них:

  • одноразову допомогу за кошти державного бюджету у разі смерті медика;
  • одноразову допомогу за кошти державного бюджету у разі встановлення інвалідності;
  • одноразову страхову виплату за кошти Фонду у разі смерті медичного працівника для членів його родини (у розмірі 100 прожиткових мінімумів);
  • одноразову страхову виплату за кошти Фонду у разі смерті медичного працівника для осіб, які перебували на його утриманні (у сумі 20 розмірів прожиткового мінімуму);
  • одноразову страхову виплату за кошти Фонду у разі встановлення стійкої втрати працездатності, інвалідності (розмір залежить від ступеня втрати працездатності, виходячи з 17 розмірів прожиткового мінімуму);
  • пожиттєву щомісячну страхову виплату для медичного працівника, якому встановлено стійку втрату працездатності, інвалідність (розмір щомісячної допомоги повністю компенсує втрачений заробіток залежно від відсотку втрати працездатності);
  • щомісячну страхову виплату у разі смерті медика для осіб, які мають на неї право;
  • також для медичних працівників, яким встановлено стійку втрату працездатності, інвалідність, Фонд фінансує близько 30 видів медичних і соціальних допомог, зокрема, лікування та медичну реабілітацію, регулярне санаторно-курортне лікування із визначеною періодичністю.

 

ПОНАД 350 ПОТЕРПІЛИХ НА ВИРОБНИЦТВІ ПРОЙШЛИ САНАТОРНО-КУРОРТНЕ ЛІКУВАННЯ ЗА КОШТИ ФОНДУ

Протягом 2021 року понад 350 осіб з інвалідністю внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, які мешкають в області, були забезпечені курсом санаторно-курортного лікування. Про це подбало управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області.

Загалом в Україні торік санаторно-курортним лікуванням за кошти Фонду було забезпечено понад 10 тисяч осіб з інвалідністю внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.

З них 65,5% осіб пройшли санаторно-курортне лікування у літній період.

Фонд здійснює фінансування системного проходження такого лікування для всіх потерпілих, яким МСЕК визначена потреба, аби покращити здоров’я осіб з інвалідністю та упередити настання ускладнень.

Особи з інвалідністю мають право самостійного вибору санаторно-курортного закладу для проходження лікування за кошти ФССУ. Для зручного вибору на вебпорталі Фонду розміщено інформаційний перелік санаторно-курортних закладів у розрізі регіонів, місцерозташування та профілів санаторно-курортного лікування, за якими надаються послуги потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання. Перелік доступний на головній сторінці офіційного вебсайту ФССУ у розділі «Оголошення»: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/962596.

 

Періодичність проходження курсу санаторно-курортного лікування за кошти Фонду залежить від встановленої групи інвалідності й індивідуальної програми реабілітації (ІПР):

– особи з інвалідністю І групи – щороку;

– особи з інвалідністю ІІ групи – один раз на два роки або щороку на підставі ІПР;

– особи з інвалідністю ІІІ групи – один раз на три роки, один раз на два або щороку на підставі ІПР.

Крім того, Фонд соціального страхування України здійснює компенсацію вартості самостійно придбаної потерпілим путівки за умови, якщо потреба в санаторно-курортному лікуванні визначена МСЕК за прямими наслідками виробничої травми чи професійного захворювання. Розмір компенсації не може перевищувати граничні розміри витрат, встановлені правлінням Фонду. Також потерпілому, який став особою з інвалідністю, компенсуються витрати на проїзд до санаторно-курортного закладу та назад. Обов’язковою умовою для компенсації зазначених коштів є перебування потерпілого на обліку для забезпечення санаторно-курортним лікуванням у робочому органі Фонду за місцем зберігання справи про страхові виплати в порядку черговості.

У разі необхідності супроводу особи з інвалідністю до санаторно-курортного закладу, якщо така потреба визначена висновком МСЕК, Фонд фінансує витрати на перебування (проживання, харчування, витрати на проїзд) супроводжуючої особи на весь період санаторно-курортного лікування особи з інвалідністю.

 

У 2021 РОЦІ ЗА ЛІКАРНЯНИМИ ЗВЕРНУЛОСЬ ПОНАД 80 ТИСЯЧ ПРАЦІВНИКІВ СУМЩИНИ

За підсумками 2021 року на 10 тисяч більше працівників Сумщини звернулись до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області за допомогами по тимчасовій непрацездатності в разі лікування захворювань, травм, догляду за хворими рідними, проходження самоізоляції від COVID-19 тощо.

Загалом торік управління виконавчої дирекції Фонду прийняло на оплату лікарняні, видані понад 80 тисяч працівників – на 14,2% більше, ніж упродовж 2020 року.

В цілому в державі за допомогами по тимчасовій непрацездатності в разі лікування захворювань, травм, догляду за хворими рідними, проходження самоізоляції від COVID-19 тощо протягом 2021 року до Фонду звернулись на пів мільйона більше українців.

Загалом у минулому році Фонд прийняв на оплату лікарняні, видані понад трьом мільйонам працівників. Це на 22,7% більше, ніж упродовж 2020 року.

Порядок отримання матеріального забезпечення від Фонду:

1. Про створений е-лікарняний працівнику необхідно повідомити свого роботодавця будь-яким зручним обом способом (наприклад, телефоном). Якщо застрахованій особі видали паперовий листок непрацездатності, його потрібно передати до уповноваженої особи на підприємстві (кадровика, табельника або бухгалтера). Це необхідно зробити не пізніше ніж упродовж 12 місяців після отримання лікарняного листка.

Детальніше про алгоритм дій працівника, якому відкрили е-лікарняний: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977654

Можливі помилки при формуванні е-лікарняних і їх вирішення:  http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/978101

2. Е-лікарняний або паперовий листок передають на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації (приймається рішення щодо надання матеріального забезпечення). Електронний документ роздруковувати не обов’язково. Строк розгляду документів і прийняття рішення – 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день з дати відкриття). А для паперових лікарняних – 10 календарних днів після отримання листка непрацездатності від працівника.

3. Бухгалтерія страхувальника розраховує суму матеріального забезпечення та оформляє заяву-розрахунок для отримання фінансування від Фонду. Страхувальник подає заяву-розрахунок до Фонду упродовж не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).

Як роботодавцю подати заяву-розрахунок за е-лікарняним: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977997

Як подати заяву-розрахунок, якщо в е-лікарняному є незначні помилки в ПІБ: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/979565

Як подати заяву-розрахунок роботодавцю за сумісництвом: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/979548

4. Саме від дати отримання Фондом заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги. Аби слідкувати за станом фінансування онлайн, працівники мають дізнатись точну дату прийняття до фінансування заяви-розрахунку за своїм лікарняним. Це можна зробити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано. Контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493 (необхідно назвати свій ідентифікаційний код).

5. Знаючи дату отримання Фондом заяви-розрахунку, працівники можуть слідкувати за станом фінансування свого лікарняного листка в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

6. Інформація щодо стану фінансування оновлюється в телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Після здійснення фінансування знадобиться декілька банківських днів, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця – ця інформація відобразиться за тегом #фінансування_страхувальників у розрізі регіонів.

7. Роботодавець виплачує допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після