УВАГА! Починаючи з 01 січня 2022 по 31 березня 2022 включно, посадові особи місцевого самоврядування та депутати місцевих рад повинні подати
щорічну електронну декларацію за 2021 рік
Суб’єкт декларування особисто заповнює і подає декларацію (повідомлення) в електронній формі на веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (http://nazk.gov.ua). Паперова копія декларації не подається!
Неподання чи несвоєчасне подання декларації, а також подання декларації з недостовірними (у тому числі неповними) даними має наслідком притягнення особи до адміністративної чи кримінальної відповідальності.
Для подання декларацій у системі суб’єкт декларування повинен зареєструватися в Реєстрі декларацій на сайті НАЗК із використанням електронного цифрового підпису.
ВАЖЛИВО! Адреса електронної пошти буде використовуватись для надсилання нагадувань про подання декларації, попереджень та інших важливих повідомлень від НАЗК. Відтак обирайте ту електронну пошту, до якої Ви маєте доступ і регулярно перевіряйте її.
З метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні просимо Вас виконати такі дії:
1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.
У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).
2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого ЕЦП для роботи з Реєстром.
Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифіката сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: «АЦСК».
Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua і скористатись посиланням: «Я змінив свій особистий ключ».
Зберігайте Ваш ключ ЕЦП, пароль від нього, а також адресу електронної поштової скриньки, з якою Ви зареєстровані у Реєстрі, та пароль від неї у захищеному місці.
ВАЖЛИВО!!! У разі відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента відповідний суб’єкт декларування зобов’язаний у десятиденний строк письмово повідомити про це Національне агентство у встановленому ним порядку, із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента.
Додатковий захід здійснення фінансового контролю у вигляді обов’язку повідомляти про суттєві зміни у майновому стані застосовується до суб’єктів декларування, які є службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків.
УВАГА! Соціальні виплати, субсидії тощо вважаються доходом і відображаються в декларації лише в разі їх монетизації, тобто виплати (нарахування) у грошовій формі.
УВАГА! Кошти, отримані в рамках Програми «єПідтримка», будуть надаватись виключно в безготівковій формі, зараховуватимуться на спеціальний рахунок, не підлягатимуть оподаткуванню, а в разі невикористання (використання не в повному обсязі) протягом визначеного строку повертатимуться до державного бюджету, такі кошти не є доходом для цілей декларування.
Важливо: з 1 грудня 2021 року набула чинності оновлена форма декларації, яка враховує зміни в адміністративно-територіальному устрої. Тепер потрібно декларувати адреси відповідно до актуальних назв районів та зазначати назви територіальних громад.
Після оновлення форми декларації, що відбулось 1 грудня 2021 року, в декларації з’явився блок полів «Інформація для ідентифікації за межами України».
У блоках полів «Для ідентифікації за межами України» зазначаються відомості про варіанти написання латиницею прізвища, імені, по батькові (за наявності), а також відомості про відповідні документи, які посвідчують особу.
Якщо у вас та/або у члена вашої сім’ї є закордонний паспорт будь-якого зразка або інший документ, за яким особу можна ідентифікувати за кордоном (наприклад, дипломатичний паспорт України, посвідка на проживання, карта поляка, паспорт громадянина іншої держави тощо) – в цьому блоці полів варто обрати позначку «Дані наявні» та заповнити відповідну інформацію. Зверніть увагу, що поле «ідентифікаційний номер» стосується такого номеру, який присвоєний особі іноземною державою (це може бути номер страхового полісу, PESEL, податковий номер тощо) та не має стосунку до реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП), присвоєного особі в Україні.
У декларації також з’явилася позначка «У мене відсутнє громадянство (підданство) іноземної держави, а також документи, які дають право на постійне проживання на території іноземної держави». Тепер декларанти зобов’язані підтвердити відсутність громадянства (підданства) іноземної держави чи права на постійне проживання або, якщо такі права є, зазначити їх у полях декларації.
У яких розділах декларації варто зважати на вартість об’єктів декларування, перш ніж декларувати в них відомості:
- Декларувати ювелірні вироби, домашніх тварин або одяг у розділі 5 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)» декларації потрібно лише якщо їх вартість перевищує 100 ПМ (у 2021 році це 227 000 грн).
- Збереження на рахунках чи готівкою в розділі 12 «Грошові активи» декларації зазначаються, якщо сукупна вартість всіх грошових активів перевищує 50 ПМ (у 2021 це 113 500 грн). Проте не можна сумувати збереження вашої сім’ї, наприклад, чоловіка та дружини. Адже збереження кожного із членів сім’ї має окремо перевищувати поріг для декларування.
- Борги за іпотекою чи просто борг вашому колезі варто вказувати в розділі 13 «Фінансові зобов’язання» декларації, якщо:
- розмір отриманої у звітному періоді позики (кредиту) перевищує 50 ПМ;
- розмір зобов’язання за позикою (кредитом) на початок звітного періоду перевищує 50 ПМ (у разі якщо позику (кредит) отримано в попередніх звітних періодах);
- розмір зобов’язання за позикою (кредитом) на кінець звітного періоду перевищує 50 ПМ.
- Якщо ваші близькі подарували вам будинок, то відомості про це потрібно зазначити не лише серед об’єктів нерухомості, але й як дохід.
- А ось якщо вартість подарунку була менше 5 прожиткових мінімумів (5 ПМ — у 2021 році це 11 350 грн), то вказувати його в розділі 11 “Доходи, у тому числі подарунки” декларації не потрібно.
Більшість необхідної вам інформації можна знайти в електронних реєстрах та на порталах органів влади.
Не виходячи з дому ви можете скористатися такими вебсайтами:
- Портал “Децентралізація”(https://bit.ly/3HVmpIa) – містить відомості про нові назви районів та назви територіальних громад, які вони отримали після адміністративно-територіальної реформи. Ця інформація допоможе вам коректно заповнити адресні блоки;
- Електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України(https://bit.ly/3fhGIDq) – містить відомості про доходи;
- Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань(https://bit.ly/3Feb4RK) – інформація до розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації;
- Електронний кабінет водія(https://bit.ly/2YyQsSw) – інформація знадобиться при заповненні розділу 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби»;
- Портал електронних послуг Пенсійного фонду України(https://bit.ly/3qfB2jv) – містить інформацію про нараховану заробітну плату та пенсію;
- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно(https://bit.ly/3th6xM4) – містить інформацію, яку необхідно зазначити у розділах 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;
- Офіційний електронний портал Держгеокадастру(https://e.land.gov.ua/) – містить відомості про власників та користувачів земельних ділянок, які потрібно зазначати у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;
- Укрпатент(https://bit.ly/3K1gVNT) – інформація щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисних моделей, промислових знаків, яка необхідна для заповнення розділу 10 «Нематеріальні активи».
- Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України(https://cabinet.smida.gov.ua/) – інформація про номінальну вартість цінних паперів, яка необхідна для заповнення розділу 7 «Цінні папери».
Зверніть увагу, що інформація, яка міститься у реєстрах, може бути неповною та періодично оновлюватися.
Нагадуємо, що кампанія декларування триває до 31 березня 2022 року.
У вас залишилися питання щодо подання декларації? Отримайте роз’яснення в зручному для себе форматі:
- онлайн у Базі знань НАЗК: https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/ або у форматі посібникаhttps://bit.ly/3Ijg9u7;
- під час особистої зустрічі з антикорупційним уповноваженим в установі, де ви працюєте. Контакти уповноважених: https://antycorportal.nazk.gov.ua/map/#/;
- за телефоном Контакт-центру НАЗК: +38(044) 200–06–94;
- за електронною поштоюЦя електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.;
- за пошуком у Telegram-каналі НАЗК: https://t.me/NAZK_gov_ua.