АУТИЗМ — ЦЕ НЕ ХВОРОБА. ЦЕ СТАН ВРАЗЛИВОСТІ. ЯК ЗРОЗУМІТИ ТА ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ З АУТИЗМОМ?


Якщо ви бачили одну дитину з аутизмом — це означає, що ви бачили
лише одну дитину з аутизмом. Двох однакових осіб з розладами спектра аутизму (РСА) не існує. Історія кожної людини з РСА є неповторною та індивідуальною !

До Всесвітнього дня обізнаності про аутизм хочемо розповісти , як важливо розуміти та підтримувати дітей і дорослих з аутизмом.

Розлади спектра аутизму охоплюють різні за вираженістю симптоми. Це схоже на градієнт від світло-блакитного, де ми бачимо окремі елементи, які значно не впливають на життя людини, до темно-синього, де симптоми є більш яскравими і визначають якість життя та соціалізацію загалом.


ЧЕРЕЗ ЩО ВИНИКАЄ АУТИЗМ ?
Існує безліч гіпотез, проте причини розвитку розладу продовжують досліджувати. Наразі виділяють такі ключові чинники:

генетичний фактор;

органічне ураження центральної нервової системи (ЦНС);
МІЖ РСА та аутизмом різниці немає. За новим класифікатором DSM-V всі ознаки — від легких і до важчих форм — називають розладами
спектра аутизму.
ЧЕРВОНІ ПРАПОРЦІ , ЯКІ МОЖУТЬ СВІДЧИТИ ПРО ПЕРШІ ПРОЯВИ РСА:

→ дитина майже не встановлює зоровий контакт або робить це в незвичний спосіб;

дитина виявляє значно менше цікавості, ніж очікується, до того,що відбувається;

дитина ніби перебуває у власному світі, бавиться сама;

малюк не наслідує поведінку та ігри інших людей, зокрема батьків;

дитина починала говорити, а потім перестала та/або розвиток мовлення не відповідає віку дитини;

дитина уникає будь-якого контакту
— не любить, коли до неї торкаються, обіймають тощо;

відсутня реакція на прості вказівки та/або звернення до дитини — при тому, що поведінка в інших ситуаціях вказує на те, що зі слухом
дитини все гаразд;

дитина механічно та багаторазово повторює почуті слова, наприклад, з телепрограм, не використовує жестів і міміки при спілкуванні,повторює останні слова речень, звернених до неї;

має стереотипні рухи, наприклад, крутіння головою, розгойдування тощо;

→ дитину важко зупинити, відволікти від одноманітних повторюваних дій;

різко реагує на будь-які зміни у звичних ритуалах — наприклад, наполегливо вимагає їсти лише з певного посуду, одягатися тільки у визначений одяг тощо.

ЩО ВАРТО РОБИТИ БАТЬКАМ :

задовольняти базові фізичні та психологічні потреби дитини;

звертатися по кваліфіковану та комплексну допомогу з боку фахівців/чинь для підтримки належного розвитку;

за допомогою спеціальних методик можна коригувати небажану поведінку дітей із РСА, сприяти розвитку мовлення і соціалізації.